Thursday 12 October 2017

Flytte Gjennomsnittet Pris Verdivurdering


Standard og gjennomsnittlig kostnadsberegning Sammenlignet kostnadsstyring tilbyr to kostnadsberegningsmetoder: standardkostnad og gjennomsnittlig kostnad. Gjennomsnittlig kostnadsberegning brukes primært til distribusjon og andre bransjer hvor produktprisen svinger raskt, eller når det dikteres av regulerings - og andre industrikonvensjoner. Gjennomsnittlig kostnadsberegning gjør det mulig å: verdsette beholdningen ved en flytende gjennomsnittlig kostnadssporlager og produksjonsutgifter uten kravet om at forhåndsdefinerte standarder skal bestemme resultatmarginen basert på en faktisk kostnadsmetode, måle organisasjonens ytelse mot historiske kostnader inkludere alle direkte kostnader for produksjon av et element i disse varene inventariekostnad Bruk standardkostnad for ytelsesmåling og kostnadskontroll. Standardkurs gir deg mulighet til å: verdsette beholdningen til en forutbestemt kostnad fastslå fortjenestemargin basert på prognostiserte kostnader rekordvarianter mot forventede kostnader oppdatering standardkostnader fra hvilken som helst kostnadstype evaluere produksjonskostnader i forhold til standardkostnader måle organisasjonens ytelse basert på forhåndsdefinerte produktkostnader evaluere produktkostnader for å bistå ledelsesbeslutninger Følgende tabell viser de funksjonelle forskjellene mellom gjennomsnittlig og standardkostnad. Materiale med inventar alle kostnadselementer med regninger av materiale Materiale og materiale overhead med inventar alle kostnadselementer med regninger av materiell Varekostnader holdt av kostnadselement Varekostnader holdt av kostnad delelement Ingen delte kostnader gjennomsnittlig kostnad opprettholdes separat i hver organisasjon. Kan dele kostnader over organisasjoner når de ikke bruker Arbeid i prosess Opprettholder gjennomsnittlig enhetskostnad med hver transaksjon. Flyttende gjennomsnittskostnad vedlikeholdes ikke. Separate verdsettelseskontoer for hvert kostnadselement. Separat verdsettelseskonto ts for hvert under - og kostnadselement Ingen avvik for arbeid i prosesstransaksjoner Avvik for arbeid i prosesstransaksjoner Tabell 1 - 2. Sammenligning av standard og gjennomsnittlig kostnadsberegning Under gjennomsnittskostnad kan du ikke dele kostnader. Gjennomsnittlige kostnader opprettholdes hver for seg i hver organisasjon. Under standardkostnad hvis du bruker Inventory without Work in Process, kan du definere varekostnadene i organisasjonen som styrer kostnadene dine og dele disse kostnadene på tvers av organisasjoner. Hvis du deler standardkostnader på tvers av flere organisasjoner, bruker alle rapporter, henvendelser og prosesser disse kostnadene. Du er ikke pålagt å angi dupliserte kostnader. Se: Organisasjonsparametervindu og definere kostnadsinformasjon. Merk: Organisasjonen som kontrollerer kostnadene dine, kan være en produksjonsorganisasjon som bruker Arbeid i prosess eller Materiell. Organisasjoner som deler kostnader med organisasjonen som kontrollerer kostnadene dine, kan ikke bruke Materiell. Verdsettelseskontoer og kostnadselementer med gjennomsnittlig kostnadssystem Systemet opprettholder gjennomsnittlig enhetskostnad på organisasjonsnivå, det bruker ikke noen underbeholdningskonto. Hvis du hadde separate verdsettelseskontoer etter underbeholdning, ville totale beholdninger balansere, men kontobalanser etter underbeholdning ville ikke matche varebehandlingsrapporter. Merk: Kostnadsstyring håndhever det samme kontonummeret for organisasjonsnivåmateriale og intransitkontoer. Ellers er saldoen på beholdningsvurderingsrapporter ikke lik summen av regnskapstransaksjoner. Endring fra standard til gjennomsnittlig kostnad Når transaksjoner har blitt utført, kan du ikke endre kostnadsmetoden til en organisasjon i vinduet Organisasjonsparametere i Oracle Inventory. Se: Organisasjonsparametere Vindu og definere kostnadsinformasjon. Generelt er alle råvarer (ROH), reservedeler (ERSA), handelsvarer (HAWA) etc. tilordnet som flytende gjennomsnittspris (MAP) på grunn av regnskapsmessig praksis for nøyaktig vurdering av beholdningen av slike materialer. Disse materialene er underlagt kjøpesummen fluktuasjoner med jevne mellomrom. Selskapet bruker generelt flytende gjennomsnitt på kjøpte materialer med lave kostnadsfluktuasjoner. Det er mest hensiktsmessig når varen er lett tilgjengelig. Effekten på marginer minimeres, noe som reduserer behovet for variansanalyse. Videre er den administrative innsatsen lav, da det ikke er kostnadsberegninger å opprettholde. Kostnaden reflekterer avvik, som er nærmere de faktiske kostnadene. Halvfabrikata (HALB) og ferdige produkter (FERT) er verdsatt med standardpris på grunn av produktkostningsvinkelen. Hvis disse skulle være MAP-kontrollerte, ville ferdigvarende produktverdier svinge på grunn av datainngangsfeil under tilbakespyling av materiale og arbeidskraft, produksjons ineffektivitet (høyere kostnad) eller effektivitet (lavere kostnad). Dette er ikke en standard regnskaps - og kostnadsøvelse. Se OSS note 81682 - Pr. Contr. V for halvfabrikata og ferdige produkter. SAP anbefaler at standardprisen brukes til FERT og HALB. Hvis faktisk pris er nødvendig for verdsettelse, benyt bruk av materiellets hovedbok der en periodisk faktisk pris opprettes som er mer realistisk. f. eks hvordan SAP kalkulerer den bevegelige gjennomsnittsprisen Varemottak for innkjøpsordre Balanse på håndmengde Varemottak kvantitet Balanse på håndverdi Varemottak verdi Ny Flytende Gjennomsnittlig pris Sum Verdi Sum Kvantum Faktura Kvittering for innkjøpsordre Faktura pris mer enn Innkjøpsordre tilleggsverdi legg til Balanse på håndverdi da dividert med Balanse på håndmengde Fakturapris mindre enn Kjøpsordreforskjell blir trukket fra balansen på håndverdi (opptil 0). Resten av beløpet vil bli prisvariasjon. Dette vil resultere i Balanse på håndverdi er null mens det er Balanse på håndmengde. Hvis balanse på håndverdi er nok til å trekke fra, vil gjenværende verdi deles med balanse for håndmengde. Når vareprisen din er stadig større enn varekvitteringsprisen din. det vil resultere i nullverdier som flytter gjennomsnittlig pris. NO Note 185961 - Flytende gjennomsnittsprisberegning. 88320 - Sterke avvik når du lager flytende gjennomsnittspris. Ikke tillat negative lagre for materialer som bæres på glidende gjennomsnitt. (c) gotothings Alt materiale på dette nettstedet er opphavsrett. Alt arbeid er gjort for å sikre innholdsintegritet. Informasjon som brukes på dette nettstedet er på egen risiko. Alle produktnavn er varemerker for sine respektive selskaper. Site-gotothingene er på ingen måte tilknyttet SAP AG. Enhver uautorisert kopiering eller speiling er forbudt. Den flytende gjennomsnittsprisen (MAP) er en verdsettelsesprosedyre hvor vareprisen kan endres som følge av visse forretningstransaksjoner (varekvitteringer, GRIR-clearing med eksternt anskaffet materiale og WIP-clearing med materialer produsert i - hus). Forutsetninger Du har angitt for hvert materiale at beholdningsprisen kan endres som en flytende gjennomsnittspris. Med MAP-verdsettelsesprosessen blir de eksterne verdiene av forretningstransaksjonene tilordnet inventarobjektene. Mengden og verdien av beholdningskvitteringen legges til eksisterende inventar. Deretter beregnes et nytt MAP basert på forholdet mellom den nye beholdningskvantiteten og beholdningsverdien. Lagerinntekter påvirker derfor prisen. Oppgjørsforskjeller er tilordnet inventar. Dette avhenger av lagerdekningen. Forlikninger endrer bare varelageret, aldri lagermengden. Oppgjørene påvirker derfor alltid prisen. Investeringsproblemer reduserer varelagerverdien med verdien av den utstedte beholdningen. Hvis dette resulterer i et nytt prisforholdsforhold, justeres prisen tilsvarende. Investeringsproblemer bruker sjelden en ekstern verdi, men er vanligvis verdsatt med det nåværende verdiforholdet mellom lagerobjektet, med andre ord gjeldende flytende gjennomsnittspris. Derfor påvirker de fleste lagerproblemer ikke prisen når den bevegelige gjennomsnittsprisprosedyren blir brukt. For å holde prisen konsekvent må verdsettelsesprosedyren endres når forretningstransaksjonen opplever uvanlige situasjoner eller mangler lagerdekning. Følgende uvanlige situasjoner er mulige: Negativ beholdningsverdi og negativ lagermengde Inventarmengder kan bli negative hvis systeminnstillingene tillater det. Dokumenter og transaksjoner reverseringer Pure verdi posteringer Pure verdi innlegg har normalt basismengder, men opprettholder kvantumsituasjonen i beholdningen. På grunn av tidsforsinkelser kan verdioppslag med store basemengder oppstå med lave beholdningsmengder. For å beskytte lagerverdiene fra å bli forvrengt i slike tilfeller, utføres en dekningskontroll der faktura mengden blir sammenlignet med gjeldende lagermengde. Postering til en tidligere periode Innskudd til en tidligere periode endrer nåværende beholdningskvantum, verdi og flyttende gjennomsnittspris, samt lagermengde, verdi og pris for den forrige perioden. Innholdsfortegnelse Regnskapsemner Flytte gjennomsnittlig inventar Metode Flytende gjennomsnitt Inventarmetode Oversikt Under gjennomsnittlig lagringsmetode som går, beregnes gjennomsnittsprisen for hvert varelager på lager etter hvert kjøpskjøp. Denne metoden har en tendens til å gi lagerverdier og kostnaden for varer solgte resultater som er mellom dem som er avledet ved første metode, første ut (FIFO) og den siste i, første ut (LIFO) metoden. Denne gjennomsnittlige tilnærmingen vurderes å gi en sikker og konservativ tilnærming til rapportering av økonomiske resultater. Beregningen er den totale kostnaden for de kjøpte varene dividert med antall varer på lager. Kostnaden ved å avslutte beholdningen og kostnaden for solgte varer blir deretter satt til denne gjennomsnittlige kostnaden. Det er ikke nødvendig med kostnadslag, som kreves for FIFO - og LIFO-metodene. Siden den bevegelige gjennomsnittlige kostnaden endres når det er nytt kjøp, kan metoden bare brukes med et evigvarende oppsporingssystem. Et slikt system holder oppdaterte oversikt over beholdningsbalansen. Du kan ikke bruke den bevegelige gjennomsnittlige beholdningsmetoden hvis du bare bruker et periodisk beholdningssystem. siden et slikt system kun samler informasjon ved slutten av hver regnskapsperiode, og opprettholder ikke poster på det enkelte enhetsnivå. Også når lagerbeholdninger utledes ved hjelp av et datasystem, gjør datamaskinen det forholdsvis enkelt å kontinuerlig justere beholdningsvurdering med denne metoden. Omvendt kan det være ganske vanskelig å bruke den bevegelige gjennomsnittlige metoden når lagerregistrene blir opprettholdt manuelt, siden de ansatte vil bli overveldet av volumet av nødvendige beregninger. Moving Average Inventory Method Eksempel 1. ABC International har 1.000 grønne widgets på lager i begynnelsen av april, til en pris per enhet på 5. Dermed er begynnelsesbeholdningen for grønne widgets i april 5.000. ABC kjøper deretter 250 ekstra greeen-widgets 10. april til 6 hver (totalt kjøp på 1500), og ytterligere 750 grønne widgets 20. april til 7 hver (totalt kjøp på 5 250). I fravær av salg betyr dette at den gjennomsnittlige prisen per enhet i slutten av april vil være 5,88, som beregnes som en total kostnad på 11.750 (5.000 begynnelsesbalanse 1.500 kjøp 5.250 kjøp), fordelt på total on - håndenhetstall på 2000 grønne widgets (1000 startbalanse 250 enheter kjøpt 750 enheter kjøpt). Dermed var den bevegelige gjennomsnittskostnaden for de grønne widgets 5 per enhet i begynnelsen av måneden og 5,88 ved månedenes slutt. Vi vil gjenta eksemplet, men nå inkluderer flere salg. Husk at vi beregner det glidende gjennomsnittet etter hver transaksjon. Eksempel 2. ABC International har 1.000 grønne widgets på lager i begynnelsen av april til en pris per enhet på 5. Det selger 250 av disse enhetene 5. april og registrerer en kostnad på kostnaden for varer solgt på 1 250, beregnes som 250 enheter x 5 per enhet. Dette betyr at det nå er 750 enheter igjen på lager, til en pris per enhet på 5 og en total kostnad på 3.750. ABC kjøper deretter 250 ekstra grønne widgets 10. april til 6 hver (totalt kjøp på 1500). Den glidende gjennomsnittskostnaden er nå 5,25, som beregnes som en total kostnad på 5 250 divisjoner med de 1000 enhetene som fortsatt er til stede. ABC selger deretter 200 enheter 12. april og registrerer et gebyr til kostnaden for varer solgt på 1 050, som beregnes som 200 enheter x 5,25 per enhet. Det betyr at det nå er 800 enheter igjen på lager, til en pris per enhet på 5,25 og en total kostnad på 4.200. Endelig kjøper ABC ytterligere 750 grønne widgets 20. april til 7 hver (totalt kjøp på 5.250). Ved utgangen av måneden er den gjennomsnittlige prisen per enhet 6,10, som beregnes som totale kostnader på 4.200 5 250 fordelt på total gjenværende enheter på 800 750. I det andre eksempelet begynner ABC International måneden med 5.000 begynnende saldo på grønne widgets til en pris på 5 hver, selger 250 enheter til en pris av 5 den 5. april, reviderer enhetskostnaden til 5,25 etter et kjøp den 10. april, selger 200 enheter til en kostnad på 5,25 den 12. april og Endelig reviderer enhetskostnaden til 6,10 etter et kjøp 20. april. Du kan se at kostnaden per enhet endres etter et lageroppkjøp, men ikke etter et varelager.

No comments:

Post a Comment